Intro til boost

En kort video, hvor vi fortæller om de didaktiske tanker bag boost, og hvordan boosts adaptivitet fungerer. Her bliver du klogere på, hvordan du også kan bruge boost i din undervisning. Vil du komme dybere ned i boost og se et længere webinar, så se nederst på denne side.

Genopfrisk din viden

I boost er det vigtigt man genbesøger for at genopfriske sin viden. Det er her adaptiv læring er stærkest, da det arbejder ud fra elevens svage sider og hjælper eleven med at træne det, der er svært. En kernefunktion til dig, der gerne vil lave differentieret undervisning. Vil du komme dybere ned i boost og se et længere webinar, så se nederst på denne side.

Bliv klog på læringsdata

boost giver dig et unikt overblik over dine elevers faglige udgangspunkt samt deres evner. Du kan bruge dataen til at planlægge din undervisning og hjælpe dine elever på rette vej. Vil du komme dybere ned i boost og se et længere webinar, så se nederst på denne side.

Hver elev sin vej - alle elever bliver aktiveret

boost tilpasser læringen, så eleven får faglig fremgang og oplever succes. boost skræddersyr forløb, der træner elevens svageste områder gennem interaktive og varierede opgaver med tilhørende forklaringer. I præcise og afgrænsede moduler finder eleven sin vej og havner ikke i endeløse træningsbaner med uklart formål.

boost frigiver tid til læreren

boost understøtter den grundlæggende videnstilegnelse hos eleven, og de kan nu forberede sig og repetere kernestof med et adaptivt værktøj. Læreren får adgang til konstruktive læringsdata, der giver indsigt i elevens faglige progression og udfordringer. Det bliver nemmere at forberede, målrette og differentiere undervisningen.

Tilgå på alle devices

Eleven kan nemt gennemføre moduler på alle devices og kan hurtigt se egne data og gå på opdagelse i sin faglige progression. Derfor er boost en alsidig platform, der kan bruges i og udenfor klasselokalet. Platformen har et responsivt design, så det både passer til computer, ipad og mobiltelefon. 

Som forberedelse…

kan eleven bruge boost som lektielæsning til et ukendt eller velkendt emne. Læreren kan se, om eleverne har beskæftiget sig med materialet, og målrette sin undervisning med elevernes data. Her kan boost virke som et afvekslende og stærkt alternativ til den traditionelle læselektie.

Som forberedelse…

kan eleven bruge boost som lektielæsning til et ukendt eller velkendt emne. Læreren kan se, om eleverne har beskæftiget sig med materialet, og målrette sin undervisning med elevernes data. Her kan boost virke som et afvekslende og stærkt alternativ til den traditionelle læselektie.

I klasselokalet…

vil læreren kunne bruge dataene fra platformen til at skabe differentieret undervisning. Som lærer kan du anvende materialet fra boost til at undervise efter. Du kan med fordel lade eleverne arbejde med boost i klasselokalet individuelt eller to og to. boosts metakognitive funktion udgør et godt udgangspunkt for faglig dialog blandt eleverne.

I klasselokalet…

vil læreren kunne bruge dataene fra platformen til at skabe differentieret undervisning. Som lærer kan du anvende materialet fra boost til at undervise efter. Du kan med fordel lade eleverne arbejde med boost i klasselokalet individuelt eller to og to. boosts metakognitive funktion udgør et godt udgangspunkt for faglig dialog blandt eleverne.

Som repetition…

kan eleven altid tilgå modulet og genopfriske og vedligeholde sin viden. Det kan afklare den faglige tvivl og give automatik i elevens viden. Læreren kan se klassens progression og evaluere, om klassen har opnået det ønskede faglige niveau.

Som repetition…

kan eleven altid tilgå modulet og genopfriske og vedligeholde sin viden. Det kan afklare den faglige tvivl og give automatik i elevens viden. Læreren kan se klassens progression og evaluere, om klassen har opnået det ønskede faglige niveau.

Vores læringssyn

Trygt læringsmiljø

Vores produktioner bygger på en digital didaktik, der skaber et trygt læringsmiljø, hvor eleven ikke skal være bange for at lave fejl. Vi ønsker at engagere eleven og skabe refleksion over egen læring. På den måde støtter boost træning i elevens selvstændighed og faglige selvtillid.

Variation

Vi tror på, at det er sundt at interagere med det fagmateriale, man skal arbejde med. Derfor gør vi materialet levende og indbyder til, at man kan tilgå materialet fra forskellige vinkler. boost sætter eleverne fri i fagligheden fra start og åbner kernestoffet på en ny og varierende måde.

Dialog med brugeren

Der er kort distance mellem udvikler og bruger i boost. Det er altid muligt at være i dialog med udvikleren gennem feedbackfunktion. Vi tror på, at den bedste kvalitet opstår i et samarbejde med brugeren. Derfor retter vi løbende efter data og feedback og holder vores moduler levende og under udvikling. 

Kom i gang i dag

Alle vores adaptive moduler i boost er bygget i tæt forbindelse med fagenes grundbøger. Moduler dækker kernestoffet i læreplanen, så der er sammenhæng mellem at læse og at øve sig i kernestoffet. Alle modulers varighed er 15-30 minutter lange, så de både kan sættes i spil i klasselokalet og udenfor klasselokalet som lektielæsning. boost er en alsidig platfom, der kan bruges både til introduktion og repetition af faglige emner.

 

Eleverne træner deres viden og forståelse i vores adaptive træningsmiljø. Boost tilpasser sig den enkelte elev, så eleven træner og udfordres på sit eget niveau. boost støtter den differentierede undervisning, og du kan følge med i, hvordan din klasse klarer sig i fagets læringsmål og justere din undervisning derefter.

FIND DIT FAG

Hør og se mere her

Tag et lyt og kom dybere ned i vores tanker om adaptiv læring, og hvordan man kan sætte adaptiv læring i spil sammen med sine elever. 

 

Webinar om boost og hvordan du bruger det

Webinar om hvordan bruger læringsdataen

Podcast om adaptiv læring